Veel gestelde vragen 4·D Optiek WEBSHOP


BESTELLING

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Alle bestellingen die geplaatst worden via de webshop van 4·D Optiek worden geleverd door PostNL, DHL of in Arnhem door de Groene Rijders. U ontvangt per e-mail een verzendbevestiging, nadat de bestelling vanuit onze winkel is aangeboden bij PostNL, DHL of bij de Groene Rijders. In deze e-mail wordt daarnaast de track&trace code vermeldt, zodat u uw bestelling kunt volgen. U kunt via de code tevens vinden hoe laat uw bestelling wordt aangeboden bij uw verzendadres.

Het kan voorkomen dat u niet thuis bent tijdens de levering. In dat geval krijgt u een niet-thuis-code in uw brievenbus. Hiermee kunt u op dezelfde dag tot 22:00 uur een nieuw bezorgmoment of nieuwe bezorglocatie kiezen (via de website van PostNL).

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij streven er naar om zo snel mogelijk uw bestelling bij u te bezorgen. Afhankelijk van de beschikbaarheid van het product. In hoge uitzondering kan het voorkomen dat uw pakket vertraging oploopt. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met ons.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?

U kunt ons altijd mailen met het verzoek om uw bestelling te wijzigen. In enkele gevallen is dit nog mogelijk, wanneer het pakket nog niet aangeboden is bij PostNL of DHL. U kunt altijd een e-mail sturen. Vermeld hierbij uw bestelnummer en geef aan wat er gewijzigd moet worden. Gecustomized items kunnen niet worden gewijzigd zodra de bestelling is geplaatst. 

  • Hoe weet ik of mijn bestelling is geaccepteerd?

Zodra uw bestelling is binnengekomen bij 4·D Optiek, ontvangt u een e-mail met alle bestelgegevens.

  • Wat is de huidige status van mijn bestelling?

Wanneer uw bestelling is aangemeld voor verzending, zult u een e-mail ontvangen met de verzendgegevens.

  • Ik heb geen ontvangstbevestiging, orderbevestiging of leveringsaankondiging ontvangen per e-mail, wat moet ik doen?

In dit geval kunt u het best contact opnemen met onze klantenservice.

 

VERZENDEN

  • Hoeveel wordt er in rekening gebracht voor de verzending?

Er wordt € 7,50 verzendkosten in rekening gebracht bij het verzenden van een pakket vanuit onze webshop.

  • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat de bestelling is aangemeld bij PostNL of DHL, zult u een e-mail ontvangen met track&trace code. Hiermee kunt u de bestelling volgen via de website van PostNL of DHL.

  • Kan ik de bestelling op een ander adres dan mijn factuuradres laten bezorgen?

Nee, dit is niet mogelijk.

  • Mijn bestelling is nog niet binnengekomen, wat moet ik doen?

Het komt zelden voor dat een bestelling niet geleverd wordt. In enkele gevallen kan dit helaas toch het geval zijn. Mochten er problemen zijn (en u heeft wel een track&trace code ontvangen), kunt u contact opnemen met PostNL via deze pagina. Indien u uw bestelling na een week nog niet in ontvangst heeft mogen nemen, kunt u contact opnemen met de klantenservice.

 

RETOURNEREN

  • Binnen welke tijd kan ik mijn bestelling terugsturen?

U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na verzending terugsturen, hierna is dit helaas niet mogelijk (tenzij het probleem onder de garantie valt). Dit geldt niet voor items die gecustomized zijn. Deze kunnen niet meer retour gestuurd worden, na het plaatsen van de bestelling. 

  • Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?

Wij geven uw geld terug of ruilen uw product wanneer aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

Stuur een e-mail naar arnhem@4doptiek.nl onder vermelding van uw bestelnummer en een korte uitleg van de reden van retourzending.

Het verzoek moet binnen 14 dagen na de verzenddatum worden ingediend.

De artikelen worden in dezelfde toestand teruggestuurd als waarin ze zijn verzonden, in het oorspronkelijke verpakkingsmateriaal, ongedragen en met alle meegeleverde accessoires.

Nadat de retourzending is goedgekeurd door onze klantenservice, kunt u uw product retourneren naar onderstaand adres:
4·D Optiek
T.a.v. Webshop
Bentinckstraat 36
6811 EE ARNHEM

Retourzendingen zijn op eigen kosten en risico. Zorg voor een verzekerde zending als u een pakket met kostbare inhoudt retourneert. Nadat het artikel terug gekomen is bij ons gaan wij over tot terugbetaling inclusief de verzendkosten, mits het artikel daadwerkelijk onbeschadigd en ongedragen is. Wanneer u niet voldoet aan de bovenstaande eisen kunnen wij u retour afwijzen. Indien u vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

  • Krijg ik mijn geld terug als ik een product terugstuur?

Natuurlijk krijgt u uw geld terug, wanneer u uw product terugstuurt. Indien de producten niet aan de eisen voldoen voor terugzendingen, zullen de producten teruggestuurd worden naar de klant (waarbij de verzendkosten ook voor de klant zijn). Weet u niet zeker of uw producten (nog) voldoen aan de eisen? Stuur gerust een e-mail naar onze klantenservice.

  • Hoe en binnen welke tijd krijg ik mijn geld teruggestort?

De geretourneerde producten worden door ons nagekeken na aankomst in het magazijn. Als alles in orde is en aan alle eisen voldaan is, wordt het bedrag door ons binnen 14 dagen naar u overgemaakt. Eventuele kosten (verzend- en verwerkingstarief, schade of missende onderdelen) zullen in mindering gebracht worden op het totaalbedrag.

 

CREDITCARD- OF PINPASFRAUDE

Wij hanteren een zero-tolerance beleid als het gaat om creditcard- of pinpasfraude. Besteld u online dan zijn we dankbaar en zullen we met veel zorg uw bestelling voorbereiden.

Wij hanteren altijd de ‘2 dagen regel’ voor verzending. Uw bestelling wordt pas na 2 dagen verzonden. Niet eerder, ter voorkoming van betaalpasfraude. Online betalen en daarna ophalen in de winkel is geen optie bij ons.

 

OVERIGE VRAGEN

Helaas kunnen niet alle vragen aanbod komen op deze pagina. Mocht u nog overige vragen hebben aan ons, kunt u altijd contact opnemen via het contactformulier.

 

Lees hier de Algemene Voorwaarden